صفر تا صد یک فنجان قهوه ترک دلچسب را اینجا بخوانید!


کیفیت قهوه ای که تهیه میکنید ، قهوه جوش شما ، شیر و یا افزودنی ها و ... تمام اینها فاکتور های مهمی برای قهوه ترک شما هستند! اما  دستور العمل صحیح  طرز تهیه قهوه ترک نیز موضوعی است که اگر انتظار یک فنجان قهوه خوشمزه را دارید، باید بدانید!

ما در این مطلب قصد داریم پیچیدن عطر قهوه ترک در منزلتان و درست کردن یک قهوه ترک عالی را به شما آموزش دهیم.

قهوه ترک چیست؟!

قهوه ترک نوع خاصی از دانه قهوه نیست بلکه به روش خاصی از آماده سازی و دم کردن قهوه گفته میشود که در سراسر خاورمیانه مرسوم است. در این روش از دانه های قهوه آسیاب شده استفاده می شود که کاملا ریز و یکدست هستند.

اولین پیشنهاد ما برای تهیه قهوه ترک مانند دیگر قهوه‌ها استفاده از پودر دانه‌های قهوه تازه برشته شده با آسیاب ریز و نرم است. چون عطر و طعمی عالی خواهید داشت.

راز یک قهوه عالی آماده سازی آن با حرارت ملایم است.

قهوه جوش ترک مسی یا همان جزوه نیز وسیله ای است که تا از آن استفاده نکنید، متوجه تاثیر آن در کیفیت قهوه خود نخواهید شد!

افزودنی هایی مانند شیر و شکر نیز کاملا بستگی به ذائقه شما دارد .  شکر به جز اینکه به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود، باعث غلیظ تر شدن هر چه بیشتر قهوه ترک شما می‌شود .

استفاده از آب سرد نیز در بهبود کیفیت قهوه ترک شما موثر خواهد بود.

در ادامه جزئیات دم این قهوه را کامل بخوانید!

نحوه دم

به ازای هر نفر یک قاشق مربا خوری سرصاف پودر قهوه داخل قهوه جوش خود بریزید.

اگر قصد دارید برایقهوه ای شیرین تر و غلیظ تر از شکر استفاده کنید ، همان ابتدا بعد از اضافه کردن قهوه شکر را نیز به قهوه جوش اضافه کنید.

همچنین میتوانید شکر را در کنار فنجان سرو قهوه قرار دهید تا هرکس به میل خودش شکر اضافه کند .

پودر قهوه ترک و شکر را به خوبی درون قهوه جوش با هم مخلوط کنید .

به ازای هر یک نفر یک فنجان آب درون قهوه جوش خود بریزید.

قهوه جوش را بر روی حرارت ملایم  قرار دهید  و کمی منتظر بمانید قهوه جوش بیاید. حدود 3 الی 5 قیقه زمان خواهد برد.

زمانی که قهوه را روی حرارت قرار دادید هم نزنید، هم زدن باعث میشود قهوه کف نکند.

قهوه شما دم کشیده ، کف کرده و بالا می آید. حال قهوه جوش را از روی گاز بردارید تا کمی فوم روی آن پایین برود ، اگر می‌خواهید قهوه تان غلیظ تر شود می‌توانید ، قهوه جوش را به مدت 10 تا 20 ثانیه مجددا بر روی شعله قرار دهید تا مجددا کف کند و بالا بیاید و برای چند ثانیه آن را از روی شعله گاز مجدد بردارید تا فوم فروکش کند. این کار را می‌توانید 1 الی 3 بار دیگر با توجه به غلظت مورد نظرتان تکرار کنید .

نکته بسیار مهم این است که سعی کنید از لحظه ای که قهوه را روی شعله قرار میدهید حواستان به قهوه بوده و چشم از آن برندارید! تا حواستان به به جوش آمدن آن باشد.

زمانی که به غلظت مورد نظرتان دست یافتید ،  مقداری از کف روی سطح قهوه را به وسیله یک قاشق مربا خوری درون هر فنجان بریزید بعد از انجام این کار قهوه جوش را برداشته و از کنار فنجان آرام آرام شروع به ریختن قهوه نمایید تا فنجان پر شود.

همه چیز برای سرو یک قهوه ترک خوشمزه ، دلچسب و غلیظ آماده است . البته سرو و نوشیدن قهوه ترک نیز آداب و اصول مخصوص خود را دارد!

ســرو قهوه

قهوه ترک همیشه همراه آب سرو میشود. آب سرد را قبل از نوشیدن قهوه مصرف می کنند تا طعم دهان تازه شده و مزه قهوه قوی تر حس شود.

همچنین معمول است چیزی شیرین مانند شکلات یا راحت الحلقوم یا هر چیز شیرین دیگری در کنار قهوه صرف شود.

خوردن قهوه ته نشین شده در فنجان توصیه نمیشود. پس در آخر میتوانید فال قهوه نیز بگیرید و نهایت لذت را از یک فنجان قهوه ترک خود ببرید!


تاریخ: ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۰۳:۱۱ | دفعات بازدید: ۳۱۹۲ بازدید